T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BURSA / KESTEL - Musa Amca İlkokulu

Ekran Bağımlılığı ve Çocukların Çizdiği Resimler

Ekrana maruz kalma ve çocukların resim çizme becerileri üzerine örnek üzerinden bir anlatım.

Çocukların ekran başında geçirdikleri sürenin çocukların gelişimleri üzerindeki etkileri üzerine bir sürü çalışma yapılmaktadır. Çocukların yaşlarına göre ekran başında kalma süreleri farklılaşmaktadır. Bu süre için eğitim otoritelerinin kabul ettiği genel anlayış yaş*10 dakika şeklindedir. Yani 5 yaş için 5*10=50 dakika. 6 Yaş için6*10=60 dakika. 9 Yaş için 9*10=90 dakika.. Bu sürelerin üzerinde geçirilen sürelerin çocukların gelişimleri üzerinde olumsuz etkileri olduğu gözlenmektedir. Bu olumsuz etkilerin başında bilişsel beceriler ve motor becerilerin gelişimi yer almaktadır. Çocukların çizdiği resimler ise buna en iyi örnektir. Çalışmalar göstermektedir ki ekran başında geçirilen süre arttığında çocukların resim çizme becerileri olması gereken performansın oldukça gerisine düşmektedir. Hem ince motor becerilerin gelişimi hem de bilişsel becerilerin gelişimi açısından resim çizme becerisi önemli bir yerde durmaktadır. Çocuklarımız birer Picasso olmasa da çizdikleri resimlerdeki beden orantıları, organların doğru ifadesi, tek çizgili çizimlerin yerini çift çizgilere bırakabilmesi beklediğimiz beceriler arasındadır. Bunların geri olduğu çocuklar bizlere ekran bağımlılığını çağrıştırmaktadır. Ancak güzel haber şu ki, ekrandan uzaklaşıp baha çok etkinlik yapmaya yönelen çocukların resim çizme becerileri de bir o kadar gelişebilmektedir. 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 31.10.2023 - Güncelleme: 31.10.2023 13:14 - Görüntülenme: 86
  Beğen | 0  kişi beğendi